הסוגים השונים של מושבי בטיחות וחשיבותם

כיסא בטיחות לתינוק הוא מכשיר המשמש לריסון תינוק או פעוט ברכב. זה יכול להיות מושב בטיחות, שהוא סוג המושב הנפוץ ביותר, או צורה אחרת של ריסון שמתחבר לחלק הפנימי של הרכב.

מושב בטיחות הוא מתקן שנועד להחזיק ילד במקומו במהלך נסיעה ברכב. המושב מותקן בדרך כלל בחלקו האחורי של הרכב, מול הנהג. למושב בטיחות יש שתי מטרות עיקריות: להגן על הילד מפציעה בזמן תאונה ולרסן את הילד כך שלא יפריע בנהיגה.

המושבים זמינים בסגנונות ובחומרים שונים ולכן חשוב לדעת איזה מהם מתאים לכם. לרוב נמצא שלושה סוגים עיקריים של מושבי בטיחות: מושבי בטיחות פונים אחורה, פונים קדימה ומושבי בוסטר.

מושבים הפונים לאחור 

מיועדים לילדים ששוקלים עד 22 פאונד (10 קילו) ומתחת לגיל שנה. מושבים אלו מחזיקים את התינוק במצב שכיבה כשגבם פונה לקדמת מושב המכונית.

מושבים הפונים קדימה 

מיועדים לילדים ששוקלים בין 22 פאונד ל-40 פאונד (10-20 קילו) או מעל גיל שנה. הם מחזיקים את התינוק זקוף כשגבם מופנה קדימה במושב הבטיחות.

החשיבות של התקנה נכונה של מושב בטיחות לרכב

כסא בטיחות הוא החלק החשוב ביותר בבטיחות הילד ברכב. תמיד יש להתקין כסא בטיחות בצורה נכונה, ויש להשתמש בו בכל פעם שהילד נוסע ברכב.

הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים מייעצת להורים לבדוק את מושבי הבטיחות במכונית שלהם לבלאי כל שישה חודשים. אם יש סימני נזק, יש להחליפו מיד כדי למנוע פציעות.

הדבר החשוב ביותר בהתקנת מושבי בטיחות לרכב הוא שאתם שמים את בטיחות ילדכם במקום הראשון. אתם רוצים שהם יהיו בטוחים ככל האפשר כשהם בטיפולכם, כלומר להבטיח שהם מרוסנים וממוקמים כראוי להגנה מרבית.