יזמות ישראלית: מהשירות הצבאי להצלחה עסקית

השירות הצבאי בישראל, במיוחד ביחידות מובחרות, מהווה לעתים קרובות בסיס ליזמות מצליחה. יזמים רבים מנצלים את הניסיון והכישורים שרכשו בצבא כדי להקים חברות בתחומי הטכנולוגיה והסייבר. להלן ארבע דוגמאות של יזמים ישראלים שהפכו את שירותם הצבאי לקרש קפיצה להצלחה עסקית.

רונן פלדמן – מייסד שותף של  Amenity Analytics

רונן פלדמן שירת בחיל המודיעין של צה"ל. בשנת 2015, הוא היה ממייסדי חברת Amenity Analytics. החברה מתמחה בניתוח טקסט באמצעות בינה מלאכותית ועיבוד שפה טבעית. Amenity Analytics מספקת פתרונות לניתוח מידע לא מובנה עבור ארגונים פיננסיים וחברות גדולות.

אלון כהן – מייסד ומנכ"ל  CyberArk

ערן שנקר שירת בצה"ל בממר"ם במחלקת תשתיות תוכנה ואבטחת מידע. בשנת 1999 הוא ייסד את CyberArk, חברה המתמחה באבטחת מידע וניהול זהויות. CyberArk הפכה לחברה ציבורית בשנת 2014 והיא נסחרת בבורסת נאסד"ק. החברה מספקת פתרונות אבטחה מתקדמים למאות לקוחות ברחבי העולם, כולל חברות מהפורצ'ן 500.

דן זורלא – מייסד ומנכ"ל  בלאק קיוב

דן זורלא שירת ביחידת 8200 של צה"ל. בשנת 2010 הוא ייסד את חברת Black Cube, המתמחה במודיעין עסקי ואסטרטגי. בלאק קיוב פועלת ברחבי העולם ומעסיקה יוצאי יחידות מודיעין ישראליות. Black Cube מספקת שירותי מודיעין ללקוחות עסקיים וממשלתיים.

אסף רפפורט – מייסד WIZ

אסף רפפורט שירת ביחידה הטכנולוגית בחיל המודיעין של צה"ל וסיים את שירותו בדרגת רס"ן. בשנת 2019 הוא ייסד את WIZ, חברה שהתמחתה בפתרונות אבטחת ענן. החברה הגיעה להכנסה שנתית של מאה מיליון דולר. לקראת סוף 2023, הכנסות השנתיות הגיעו ל- 350 מיליון דולר.

תרומת הצבא לקריירה בעתיד

המשותף לכל היזמים הללו הוא הניסיון שרכשו בשירותם הצבאי ביחידות טכנולוגיות ומודיעיניות. הם הצליחו לתרגם את הידע והמיומנויות שרכשו בצבא לחברות טכנולוגיה מצליחות. הניסיון בטכנולוגיות מתקדמות, יכולות ניהול וקבלת החלטות תחת לחץ, ורשת הקשרים שיצרו במהלך שירותם, תרמו להצלחתם בעולם העסקים.

יחידות כמו 8200 וחיל המודיעין מספקות לחיילים הכשרה טכנולוגית מתקדמת ומאפשרות להם להתמודד עם אתגרים מורכבים. ניסיון זה מקנה ליוצאי היחידות יתרון משמעותי בעולם היזמות הטכנולוגית. הם מפתחים יכולות חשיבה יצירתית, פתרון בעיות ועבודה בצוות, שהן חיוניות להקמת וניהול חברות סטארט-אפ.

סיכום

דוגמאות אלו ממחישות כיצד השירות ביחידות של צה"ל יכול להוות בסיס איתן ליזמות מצליחה. היכולות הטכנולוגיות, המנהיגותיות והאסטרטגיות שנרכשות במהלך השירות מסייעות ליזמים אלו להקים ולנהל חברות פורצות דרך, תוך יצירת ערך משמעותי בשוק הטכנולוגיה העולמי.