מהו הליך גישור ולמה הוא תורם?

גישור הוא סוג של יישוב סכסוכים המבקש לעזור לאנשים לפתור את המחלוקות ביניהם על ידי שיחה בסביבה ניטרלית עם צד שלישי נטול פניות. במאמר זה נבחן את היתרונות של שימוש במגשר מקצועי בעת יישוב סכסוכים.

גישור הוא תהליך שבו שני צדדים או יותר במחלוקת מתאחדים בעזרת צד שלישי כדי להגיע להסכמה. גישור ליישוב סכסוכים הוא תהליך שבו לאנשים יש הזדמנות לפתור את המחלוקות שלהם ולמצוא פתרון ע"י מינוי מגשר מקצועי שיסייע לצדדים להגיע להסכמה.

צד שלישי זה נקרא מתווך או מגשר והתהליך נקרא גישור. גישור הוא תהליך שבו צד שלישי חסר פניות, המגשר, מסייע לשני אנשים או יותר לפתור סכסוך. גישור שונה מבוררות מכיוון שלשני הצדדים בגישור יש יותר שליטה על התוצאה. 

ניתן להשתמש בגישור במצבים רבים ושונים, לרבות הליכי גירושין, תיקי דיני משפחה, סכסוכי עבודה ועבודה, סכסוכים עסקיים ועוד.

מדוע גישור חשוב?

חשוב ששני הצדדים בסכסוך יסכימו על הליך הגישור לפני תחילתו. ניתן לעשות זאת על ידי הסכמה לגבי הנושאים שאינם מוגבלים, כמה זמן ייקח הגישור וכיצד יתקבלו החלטות אם לא תהיה הסכמה לאחר פרק זמן מסוים.

הגישור חשוב מכיוון שהוא עוזר לאנשים לפתור סכסוכים בדרך שאינה מערבת עורכי דין, בתי משפט או שופטים. הגישור מספק גם הזדמנות לשני הצדדים לדבר על הסכסוך ולנסות למצוא יחד פתרונות. זה גם יותר קל בתקציב מאשר ללכת לבית המשפט.

גישור חשוב מכיוון שהוא עוזר לאנשים לפתור את המחלוקות שלהם בצורה שהם מרוצים ממנו ומרגישים שיש להם שליטה מסוימת על התוצאה. זה גם עוזר לאנשים להישאר ביחסים טובים אחד עם השני ולא לחוש רגשות רעים לגבי מה שקרה.