כמה עולה לנו קידום אורגני מקצועי?

למי שאינו מבין דיו בתחום זה עשוי להיות לו מבלבל מדוע קידום אתרים הוא תחום כמעט פתוח מבחינת מחיר. כלומר עבור אותה עבודה חברות שונות עשויות לגבות מחירים שונים. עבור אותו תקציב אתם גם עשויים לקבל תוצאות שונות ועבודה שונה לצורך העניין. התמחור בתחום זה שונה מתמחור של מוצרים ושירותים אחרים ויש מרכיבים רבים המשפיעים על מחיר העבודה של קידום אתרים. במאמר זה, חברת ג'נסיס חולקת עמנו מספר טיפים ומרכיבים חשובים המהווים חלק מהפרמטרים המרכיבים הצעת מחיר ללקוח. 

מדוע קידום אתרים מתומחר בצורה שונה ואפרורית?

בשונה משירותים אחרים, כמו למשל בניית אתרים, קידום אתרים מתומחר בצורה שונה ואפרורית למדי. מה הכוונה? בשירות כמו בניית אתרים, כתיבת תוכן, עיצוב גרפי ושירותים רבים אחרים אתה יודע כמה אתה משלם, מה אתה מקבל ופלוס מינוס גם מתי זה יהיה מוכן. בקידום אתרים זה מעט שונה. מרבית הלקוחות לא יודעים עבור מה הם משלמים. חברות הקידום חושפות רק חלק משיטת העבודה שלהם כיוון שהן חוששות מהעתקות וחשיפה מידע סודי של החברה בקרב החברות המתחרות ואפילו העדכונים של גוגל שאף אחד מלבד גוגל עצמה לא יודעים מה יהיו, לאיזה כיוון חותרים ומה בדיוק יהיו השינויים במנוע החיפוש. כל אלה גורמים לאי ודאות גדולה המשפיעה בין היתר גם על הלקוחות. 

אילו פרמטרים משפיעים על מחיר הקידום?

  • ניסיון ורמת העבודה של המקדם – מקדמים מנוסים ומקצועיים יותר יגבו יותר כסף ממקדם מתחיל. הם יותר בטוחים בעצמם ובעבודה שלהם, בתוצאות שהם יכולים לספק לכם ולכן גם גובים מחיר גבוה יותר. מעבר לכך שעבודה מקצועית יותר דורשת יותר כלים ומשאבים ולכן תהיה יקרה יותר. נגיע לזה בעוד רגע.
  • כלים טכנולוגיים – עבודת קידום מקצועית תעשה באמצעות שימוש בכלים טכנולוגיים שונים. אלה עולים כסף והרבה. ככל שהמקדם עושה שימוש ביותר כלים ובעלויות גבוהות יותר עבורו כך הוא יגבה יותר מהלקוחות שלו. מצד שני הוא יספק עבודה מקצועית ואיכותית יותר.
  • הערכה עצמית – מקדם אתרים שהביא תוצאות רבות ללקוחות יעריך את עצמו ואת העבודה שלו יותר ויגבה תשלום גבוה יותר. כמו כן אם בשל התוצאות יהיה לו ביקוש רב יותר גם זו סיבה למחיר גבוה יותר.
  • תחרותיות – אם אתם מגיעים מתחום תחרותי הדורש עבודה סיזיפית ומעמיקה יותר, נרחבת יותר ומשמעותית יתר מבחינת תוכן, קישורים, איכות, חוויית משתמש ופרמטרים רבים אחרים הרי שהתקציב צריך להיות תואם לכך.
  • הוצאות נוספות – אילו הוצאות נוספות יש למקדם או חברת הקידום? כמה עובדים יש בחברה? כמה לקוחות יש לחברה? אילו משרדים יש לחברה? וכו'. הוצאות נוספות עשויות ליפול על הצעת המחיר ללקוח. זה כבר תלוי אם אתם רוצים לעבוד מול מקדם פרילנסר או חברת קידום מקצועית עם מעטפת מלאה.